Techniki sprzedaży bezpośredniej

“Kryzysowa Sprzedaż” – uratuj firmę i zwiększ sprzedaż w kryzysie

 

POBIERZ

Techniki sprzedaży bezpośredniej to absolutne podstawy sztuki sprzedaży mające wpływ na uzyskiwaną konwersję. W dzisiejszym wpisie postaram się opowiedzieć wam o technikach z podziałem na metody i etapy sprzedaży.

Obsługa klienta, podstawowe techniki sprzedaży bezpośredniej, techniki sprzedaży B2B oraz techniki sprzedaży internetowej powinien znać każdy handlowiec bez względu na to, czy mówimy o sprzedaż B2B, czy też bierzmy pod uwagę techniki sprzedaży internetowej. Zmierzając do brzegu, poniżej przedstawiam wam dekalog dobrego handlowca!

Jak już pewnie dobrze wiesz, skuteczne techniki sprzedaży mają swoje podstawy w rozpoznaniu potrzeb klienta. Możesz mieć najlepszy produkt na świecie i wspaniale opanowany proces sprzedaży, ale nie potrafiąc przedstawić klientowi korzyści, które płyną dla niego z Twojej oferty, nigdy nie zamkniesz sprzedaży!

Przykazanie pierwsze: Dobry sprzedawca zawsze bada potrzeby klienta!

Sposobów na badanie potrzeb klienta jest wiele. Najprostszą techniką na pozyskanie informacji jest przeprowadzenie ankiety. Ankietę możesz przeprowadzić całkowicie wprost, w rozmowie telefonicznej lub poprosić klienta o odpowiedź na pytania i zaoferować interesujący ebook, poradnik, szablon działania.

Załóżmy, że udało Ci się określić odpowiednią grupę odbiorców, poznać jej potrzeby i znaleźć sposób na ich zaspokojenie. Wszystkie efektywne techniki sprzedaży, które teraz poznasz, pomogą Ci znacząco zwiększyć konwersję, o ile przejdziesz poprawnie wszystkie etapy sprzedaży.

Jak sama nazwa wskazuje, techniki sprzedaży bezpośredniej będą wymagały od Ciebie bezpośredniego kontaktu z klientem. Z tego względu musisz zadbać o pierwsze wrażanie, które zrobisz na kliencie. Metod sprzedaży jest wiele, ale tylko raz będziesz miał szansę zrobić dobre wrażenie na przyszłym kliencie swojej firmy.

Przykazanie drugie: Zadbaj o prezencję! Na pierwszym z etapów procesu sprzedaży Twoim zadaniem będzie wzbudzenie zaufania w oczach klienta i udowodnienie mu, że jesteś odpowiednią osobą, której warto powierzyć swoje pieniądze. Na spotkaniu powinieneś zachować najwyższe standardy kultury, Twój wygląd powinien być schludny i świeży ale nie myl bycia eleganckim z byciem wystrojonym!

Przykazanie trzecie: Bądź opanowany! Skuteczna sprzedaż to umiejętność słuchania i reagowania na zachowania rozmówcy, przyszłego klienta. Staraj się unikać słowotoku, zagadywania klienta, wchodzenia mu w słowo!

Przykazanie czwarte: Bądź przygotowany! Nie ma nic gorszego, niż handlowiec próbujący stosować techniki sprzedaży B2B, ale bez znajomości własnego produktu i oferty! Możesz zaliczyć różne kursy i szkolenia, znać podstawowe techniki sprzedaży i nastawiać się na konwersję. Bez szczegółowej wiedzy o produkcie i ofercie polegniesz na pierwszym z etapów procesu sprzedaży.

Przykazanie piąte: Mów językiem korzyści! stosując techniki sprzedaży bezpośredniej, jak i techniki sprzedaży internetowej powinieneś zadbać o język korzyści. Właśnie w tym celu przeprowadziłeś na początku badanie potrzeb klienta!

Przykazanie szóste: Skuteczne techniki sprzedaży nie polegają na kłamstwie! Obojętnie komu sprzedajesz i co sprzedajesz, podstawą metod sprzedaży jest prawdomówność! Powinno ci zależeć na zbudowaniu relacji z klientem, która będzie oparta na zaufaniu.

Przykazanie siódme: stosując techniki sprzedaży B2B buduj lejki sprzedaży. Zapewne wszystkie szkolenia i kursy, które przeszedłeś już o tym mówiły. Staraj się wprowadzić do lejka największą możliwą liczbę klientów, których od podjęcia decyzji będzie dzieliła niewielka wątpliwość, którą rozwiejesz zadawaniem pytań – ,, Co muszę zrobić aby przekonać Pana/Panią do zakupu?” Staraj się tak prowadzić rozmowę, aby uwarunkować podjęcie decyzji od spełnienia tego warunku.

Przykazanie ósme: Efektywne techniki sprzedaży nie mają prawa bytu bez odpowiedniego serwisu! Obsługa klienta to dzisiaj czynnik, od którego zależy lwia część wygranej w walce o konwersję. Zarówno w procesie sprzedaży, jak i w procesie posprzedażowym Twój klient musi czuć się zaopiekowany!

Przykazanie dziewiąte: Rozwiewaj wątpliwości klientów porównaniami. Zakładam, że znasz rynek i wiesz, że Twoja oferta jest najlepsza. Klient zawsze próbuje się targować i straszyć, że pójdzie do konkurencji, wykorzystaj to! Jeżeli wiesz, że konkurencja nie ma podjazdu do Twojej oferty, to powiedz wprost: ” Proszę zadzownić do mojej konkurencji i sprawdzić, czy ktoś jest w stanie sprzedać Panu/Pani produkt o tych parametrach w podobnej cenie”. Sam fakt, że klient zobaczy Twoją pewność siebie, odwiedzie go od pomysłu szukania tańszego rozwiązania.

Przykazanie dziesiąte: Nie stawiaj wszystkiego na cenę! Pomyśl, że nagle wszyscy mają jednakowe ceny, czym wygrasz konwersję i klienta? Może liczy się coś innego? Skup się na jakości produktu, obsłudze posprzedażowej, serwisie. Niech cena stanie się czynnikiem ostatecznym, ale nie decydującym! Możesz stosować efektywne techniki sprzedaży B2B, technikie sprzedaży bezpośredniej, najnowocześniejsze techniki sprzedaży internetowej, ale jeżeli obsługa klienta nie prosta jego wymaganiom, to cały proces legnie u podstaw.

 

Mam nadzieje, że tych kilka przykazań usprawni twoje techniki sprzedaży b2b oraz techniki sprzedaży internetowej! W międzyczasie pobierz plan sprzedaży, który pomoże Ci przejść przez cały proces od określenia grupy docelowej, aż do zamknięcia sprzedaży!

 

“Kryzysowa Sprzedaż” – uratuj firmę i zwiększ sprzedaż w kryzysie

 

POBIERZ

 

 

Add A Comment