Jak budować pewność siebie w sprzedaży?

Jak budować pewność siebie w sprzedaży?

 

     Pewność siebie w sprzedaży to podstawowa cecha każdego handlowca, który chce osiągać jakiekolwiek wyniki w wykonywanej pracy. Bardzo często spotykam sprzedawców, którzy nie są pewni siebie, swojego produktu lub usługi, a to niestety przekłada się na jakość świadczonych usług i brak założonych efektów.

 

      Jak budować pewność siebie i dlaczego jest taka ważna?

       Wspominałem o tym pisząc jeden z postów w moich social mediach, ale pozwolę sobie powtórzyć to raz jeszcze. Twoim zadaniem jako handlowca jest posiadać wiedzę ekspercką w dziedzinie, w której pracujesz i stanowić autorytet dla potencjalnego klienta. Osoba zainteresowana produktem musi opuścić sklep, firmę, zakończyć rozmowę telefoniczną w przeświadczeniu, że wiesz o czym mówisz i twój produkt/usługa rozwiąże jego problem.

      Osoba, która nie posiada pewności siebie i nie jest przekonana o pozytywnych cechach swojego produktu sprawia wrażenie człowieka niekompetentnego, pracującego na siłę i w skrajnych przypadkach drobnego oszusta. Zakładam, że nie chcesz zrobić takiego wrażenia na swoim kliencie?

 

Techniki budowania pewności siebie w sprzedaży

Jak się zapewne domyślasz poczucie własnej wartości a tym samym pewność siebie ma swoje zakorzenienie w twoim prywatnym życiu. Jeżeli znasz swoją wartość i radzisz sobie w codziennym życiu, to automatycznie przełoży się to na twoją pewność siebie w kontaktach z klientami. Poniżej przedstawiam kilka przydatnych technik, które pomogą zbudować pewność siebie w sprzedaży:

  1. Poznaj siebie: zastanów się nad swoimi plusami i minusami, spróbuj zdefiniować swoje mocne i słabe strony. Przywołaj w pamięci sytuacje stresujące, pomyśl, dlaczego się wycofałeś, co zrobiłeś źle i jak postąpiłbyś dzisiaj. Poznanie siebie jest podstawą do dalszej pracy nad samym sobą.

  2. Nie bądź kimś innym na siłę: znam wiele osób, które na potrzeby pracy i środowiska próbują grać kogoś kim nie są. Wszystko dlatego aby pokazać otoczeniu, że być może są warci więcej, niż może się to komuś wydawać. W mojej opinii jest to zupełnie niepotrzebne. Kreuj własny wizerunek bądź sobą i postępuj według własnych zasad.

  3. Realizuj mniejsze cele, a zrealizujesz ten największy: dwa miesiące temu współpracowałem z handlowcem, który rozpoczynając pracę w nowym miejscu liczył na „złoty strzał”. W jego mniemaniu nie było sensu poszukiwać i obsługiwać małych klientów, którzy tylko zmarnują jego czas. Czekał na klienta, który zapewni mu duży obrót i uznanie zarządu – nie doczekał się, został zwolniony. Pamiętaj, że warto stawiać sobie mniejsze cele, których realizacja będzie budowała wiarę w siebie i poczucie własnej wartości. Sukcesy i doświadczenia zdobyte przy realizacji mniejszych wyzwań pomogą ci osiągnąć zamierzony sukces.

  4. Bądź optymistą: nic mnie tak nie denerwuje jak osoby, które już na początku zadania/projektu twierdzą, że z tego nic nie wyjdzie. Stawiam wtedy proste pytanie: a próbowałeś? Jeżeli z góry twierdzisz, że coś nie ma sensu to tego nie rób, ale nie dziw się, że nie masz osiągnięć.

  5. Szanuj porażki, ale patrz przez ich pryzmat: porażka jest nieodłączną częścią sukcesu. Musze cię zmartwić, ale będziesz je ponosił i z pewnością będzie ich więcej, niż sukcesów. Sęk w tym, aby wyciągać z nich wnioski, poprawiać i uczyć się na błędach. Jedna, dwie, trzy nieudane transakcje nie stanowią o twojej wartości – zapamiętaj!

 

Odbieram darmowy poradnik !

Wyrażam dobrowolnie zgodę na kontaktowanie się ze mną przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej w celu odpowiedzi na zadane pytanie.(Możesz się wypisać w każdej chwili).

Wyrażam dobrowolnie zgodę na marketing bezpośredni w tym na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących w tym środków komunikacji elektronicznej (Możesz się wypisać w każdej chwili).

Add A Comment