Kim jest klient i jak sprawić aby wybrał Ciebie?

Handlowiec na pewnym etapie pracy jest zmuszony odpowiedzieć na pytanie „ Kim jest klient”. W dzisiejszym wpisie postaramy się zdefiniować to pojęcie i wyróżnić najważniejsze czynniki, które doprowadzą do tego, że klient wybierze właśnie Ciebie!

Skupmy się teraz na definicji klienta. Każdego dnia korzystasz z prądu, który dostarcza Ci jakiś usługodawca, o poranku myjesz zęby pastą i szczoteczką, którą wcześniej kupiłeś w konkretnym sklepie, teraz czytasz ten post ponieważ używasz internetu, za który zapłacisz swojemu dostawcy – to wszystko oznacza, że jesteś klientem! Generalizując: każdy człowiek jest klientem ale nie każdy jest Twoim klientem!

Mam prośbę! Tworzę kurs o sprzedaży i pozyskiwaniu klientów. Kieruję go do sprzedawców, przedsiębiorców i freelancerów, czyli osób podobnych do Ciebie! Chciałbym zaprezentować coś wartościowego dlatego proszę Cię o poświecenie 2 minut na wypełnienie tej ankiety. 

Jeżeli to Cię nie przekonuje to mam coś jeszcze – 20% rabatu na kurs dla osób, które wypełnią ankietę – brzmi lepiej? Pamiętaj aby zostawić adres email abym mógł wysłać Ci kod rabatowy!

Są przynajmniej 4 czynniki, które muszą zostać spełnione aby dana osoba stała się właśnie Twoim klientem, a konkretnie:

  1. Musi wiedzieć, że dany produkt istnieje i sprzedajesz go właśnie TY

Klient musi uzyskać informację, że na rynku jest dany produkt i może go kupić od Ciebie. Twoją rolą jest dostarczyć mu taką informację w dowolny ale skuteczny sposób. Do wyboru masz wiele możliwości:

  • Standardowa akwizycja
  • Zimne telefony
  • Reklama w tradycyjnych mediach ( radio, prasa, tv )
  • Reklama w mediach społecznościowych
  • Reklama w wyszukiwarkach
  • Reklama w portalach i serwisach specjalistycznych ( np. linkedin)

 

  1. Powinien mieć potrzebę kupienia tego produktu

No dobrze! Masz produkt, zainwestowałeś w reklamę i co dalej? No koniecznie musisz stworzyć „avatar” swojego klienta i zdefiniować potrzeby, które Twój produkt zaspakaja. Poradniki typu:

sprzedaj wszystko i wszystkim” świetnie wyglądają na półce w Empiku ale niestety nie mają wiele  wspólnego z prawdą! Jeżeli błędnie zdefiniujesz swoją grupę odbiorców to przepalisz budżet i zmarnujesz czas.

 

  1. Koniecznie musi mieć zdolność finansową do uregulowania należności za ten zakup

Sprzedać to raz ale uzyskać zapłatę to dwa! Założę się, że znasz wielu sprzedawców, którzy początkowo byli totalnie zajarani swoimi wynikami sprzedażowymi ale wiszące w systemie faktury zmyły uśmiech z ich twarzy! Twój klient musi mieć zdolność do zapłacenia za swoje zobowiązania, jeżeli takiej zdolności nie posiada to nie ma sensu sprzedawać mu czegokolwiek. Sprzedając do podmiotu, który jest niewypłacalny tracisz czas, produkt i pieniądze, których pewnie nigdy nie odzyskasz.

  1. Coś musi go motywować do kupienia produktu właśnie od Ciebie

Jestem w stanie sobie wyobrazić, że nie jesteś jedynym, innowacyjnym przedsiębiorstwem w okolicy. Jeżeli uważnie śledzisz mojego bloga to czytałeś wywiad z Dawidem Wardin, jeżeli jakimś cudem przegapiłeś, to zajrzyj do niego proszę:

Zapytałem Dawida o bardzo prostą rzecz! Co byłoby gdyby wszyscy dostawcy na rynku mieli identyczną cenę, kogo wybiorą klienci?

Próbując zmotywować klienta do zakupu musisz kierować się właśnie tym tokiem myślenia i zadać sobie pytanie: Dlaczego klient powinien wybrać mnie, a nie moją konkurencję? Pomogę!

Poza ceną musisz zapewnić przynajmniej jakość, terminową realizacje, doskonałą obsługę, serwis oraz obsługę posprzedażową! Twój klient musi być przeświadczony o tym, że lepiej zapłacić u Ciebie kilka złotych więcej ale mieć z głowy problemy, których nie rozwiąże za 20 zł, które chce mu opuścić konkurencja. W dzisiejszym świecie nie można i nie warto konkurować tylko ceną!

 

Mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić kim jest klient i co musisz zrobić aby wybrał właśnie Ciebie! Zapraszam Cię do pobrania darmowego planu sprzedaży, do którego link zamieszczam poniżej!

Zaplanuj sprzedaż krok po kroku i pobierz

DARMOWY PLAN SPRZEDAŻY

 

POBIERZ

Add A Comment