Jak wprowadzić nowy produkt na rynek?

Wielu z nas zadaje sobie pytanie jak wprowadzić nowy produkt na rynek?

Niestety tylko nieliczni stawiają drugie pytanie – czy mój nowy produkt jest potrzebny potencjalnemu klientowi?

Nie jest sztuką wymyślić cokolwiek, stworzyć i zaoferować do sprzedaży! Sztuką jest umiejętność zaproponowania takiego produktu, który ktoś będzie chciał kupić. Żeby klient chciał kupić nowy produkt musi być pewien, że ten produkt rozwiązuje jego problemy lub zaspokaja potrzeby.

Bez znaczenia czy zastanawiasz się jak wprowadzić nowy produkt do sklepów, czy jak wprowadzić nowy produkt spożywczy na rynek! Twoje działania muszą zostać poprzedzone badaniem rynku, które będzie nastawione na badanie potrzeb klienta – jak to zrobić?

W teorii marketingu funkcjonuje pojęcie kampanii „ASK”. Polega ona na zadawaniu pytań potencjalnej grupie odbiorców. Dzięki temu zabiegowi możesz uzyskać od klientów informacje o rozwiązaniach, których potrzebują, ale do tej pory żaden z Twoich konkurentów tego nie wyprodukował, nie dodał do swojej oferty. Jestem zwolennikiem tego, aby uzyskać przynajmniej 100 takich odpowiedzi, które następnie należy przefiltrować i sprawdzić, które wyniki najczęściej się powtarzają. Jeżeli widzisz, że dana odpowiedź / dane odpowiedzi cieszą szczególnym zainteresowaniem ankietowanych to wiesz, że tego typu produkt / rozwiązanie będzie miało szanse odnieść sprzedażowy sukces.

Na potrzeby rozwoju profilu chętnie pytam czytelników o to z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć w procesie sprzedaży – jeżeli masz chwilkę na wypełnienie ankiety będę bardzo wdzięczny!

 

Jak zadawać pytania i gdzie szukać odpowiedzi?

  1. Nowy produkt wymaga nowego podejścia – zbuduj społeczność, której będziesz mógł zadawać pytania (FB, Instagram, grupa tematyczna na FB)
  2. Stwórz listę mailingową! Dzięki temu będziesz miał możliwość nawiązania bliższej i częstszej relacji ze swoją społecznością. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wysłać maila z prośbą o wypełnienie ankiety.
  3. Zadawaj pytania otwarte, ale skonkretyzowane! Formułowanie pytań zamkniętych z odpowiedziami do wyboru nie ma sensu.
  4. Wykorzystaj fora i grupy tematyczne
  5. Poczytaj opinie o podobnych produktach – zawsze znajdzie się ktoś, kto nie jest do końca zadowolony i zwraca uwagę na mankamenty danego produktu – wykorzystaj to!

 

Mam nadzieję, że jeżeli szukałeś odpowiedzi na pytanie jak wymyślić nowy produkt, to udało mi się podsunąć Ci pomysł na to skąd czerpać inspirację! Pamiętaj, że najwięcej nauczymy się od klientów, bo to oni najlepiej wiedzą czego potrzebują!

 

Zaplanuj sprzedaż krok po kroku i pobierz

DARMOWY PLAN SPRZEDAŻY

 

POBIERZ

 

 

 

Techniki aktywnego słuchania w sprzedaży

Add A Comment