
Jak prowadzić bloga firmowego?
Zastanawiacie się jak pisać blog firmowy, aby wspierał pozycjonowanie? Przedstawiam strategię, którą realizują najlepsze blogi firmowe!
Z tego wpisu dowiesz się:
-
Co zrobić, zanim zaczniesz pisać firmowy blog?
-
Czy warto prowadzić blog firmowy?
-
Jak działają najlepsze blogi firmowe?
-
Jak pisać, aby blog wspierał pozycjonowanie?
-
Jakiego błędu nie popełniać prowadząc firmowy blog?
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy warto prowadzić blog firmowy?
Zaczynając pisać firmowy blog google poda od 7 do 10 powodów, dla których warto to robić. Nie znam marki, której marketing nie traktuje bloga firmowego, jako jednego z elementów planu rozwoju przedsiębiorstwa.
Wynika to z tego, że odpowiedni content ma wpływ na SEO oraz będzie wspierał pozycjonowanie stron. Nie ulega wątpliwości, że ruch organiczny (darmowy) w odniesieniu do twojej strony to są korzyści dla firmy. Zanim weźmiesz się za prowadzenie bloga firmowego, musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, po co to robisz?
Jeżeli chcesz pisać firmowy blog tylko dlatego, aby opowiadać swoim klientom o tym, jaka Twoja firma jest wspaniała, to już mogę Ci powiedzieć, że popełniasz duży błąd. Twoim zadaniem jako firmowego blogera jest uprzednie zbadanie potrzeb klienta i zarazem potencjalnego czytelnika. Dlatego właśnie najlepsze blogi firmowe sprawdzają w pierwszej kolejności zapytania, które klienci formułują w wyszukiwarkach!
Co to oznacza? Jeżeli chcę, aby mój blog wspierał pozycjonowanie, to musi się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Wyświetli się w dwóch sytuacjach:
- Kiedy skorzystam z płatnej reklamy.
- Kiedy frazy kluczowe mojego bloga będą odpowiadały na pytania, które zadają użytkownicy.
Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu znajdziesz czas na wypełnienie krótkiej ankiety, która bardzo mi pomoże w prowadzeniu tego bloga!
Pierwsza opcja nas dzisiaj nie interesuje, pomówmy o drugiej! Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę, która zajmuje się sprzedażą pokryć dachowych. Czy Twoim zdaniem potencjalny klient wpisze w wyszukiwarce zapytanie: ,,Czy w firmie XYZ była wczoraj impreza integracyjna?” – jestem przekonany, że nie! Twój potencjalny klient wpisze do wyszukiwarki takie zapytania:
- Jaki dach pod panele słoneczne?
- Jaki dach w lesie?
- Jaki dach na dom?
- Jaki dach na taras?
- Jaki dach najtańszy?
Uważasz, że post opisujący imprezę firmową będzie wspierał pozycjonowanie Twojego bloga? Oczywiście, że nie! Dlatego największym błędem, którego nie popełniają najlepsze blogi firmowe, jest opisywanie i odpowiadanie na zapytania klientów, a nie opowiadanie o życiu firmy! Odpowiedz teraz co masz zrobić zanim zaczniesz pisać firmowy blog? – Zbadać potrzeby klientów oraz pytania, które zadają w wyszukiwarkach.
No dobrze! Zdaje sobie sprawę, że w krótkiej perspektywie nie wierzysz, że Twój firmowy blog będzie wspierał pozycjonowanie! Z tego powodu przytaczam dla Ciebie 2 przykłady wyników, które osiągnęły najlepsze blogi firmowe w swoich branżach.
Przykład 1.
Pewien agent ubezpieczeniowy w Stanach Zjednoczonych postanowił, że stanie się najlepszym w swojej branży. Skupił się na pytaniach, które nurtują każdego klienta agencji ubezpieczeniowej, ale żaden z agentów szczerze na nie nie odpowie. Informował czytelników o kruczkach prawnych w umowach oraz o tym, na co zwrócić uwagę wybierając konkretne ubezpieczenie. Publikował posty typu: ,,7 powodów, dla których nie musisz kupować dodatkowego ubezpieczenia”, ,,10 powodów, dla których warto wykupić dodatkową polisę”. W efekcie jego blog w krótkim czasie stał się najczęściej czytanym blogiem w tej branży. Dodatkowo jego firma zaczęła się rozwijać w szybkim tempie. Dlaczego? Klienci stwierdzili, że jeżeli odpowiada na pytania i ostrzega ich przed niekorzystnymi warunkami umów, będzie godnym zaufania agentem i z pewnością nie wykorzysta ich naiwności. Mówiąc wprost- zaufali mu.
Przykład 2.
Niewielka firma zajmująca się instalacją przydomowych basenów stwierdziła, że blog firmowy będzie doskonale wspierał pozycjonowanie strony internetowej ich firmy. Doświadczeni handlowcy zebrali wszystkie pytania, które słyszeli najczęściej od swoich klientów i na ich podstawie tworzyli posty na bloga. Od tej pory każdy klient, który wpisał w internecie pytanie: ,, basen przydomowy, na co zwrócić uwagę?”, ,, basen przydomowy cena”, trafiał na stronę tej firmy. Właściciele oceniają, że sam ruch organiczny wygenerował około 3 mln dolarów przychodu dla firmy!
Mam dla Ciebie propozycję! Znajdź 10 najlepszych blogów firmowych w sieci i sprawdź, czy moje spostrzeżenia są prawidłowe! Możesz podesłać do mnie swoje propozycje, chętnie opublikuje ranking 10 najlepszych blogów firmowych w Polsce – a może Twój blog znajdzie się wśród nich?
Podsumowanie
- Rozpoczynając pisanie firmowego bloga, skup się na problemach i pytaniach klientów. Nie opisuj atmosfery w firmie i rzeczy, które nie dają wartości czytelnikowi.
- Sprawdź jakie pytania zadają klienci w wyszukiwarce.
- Twórz blog tak, aby wspierał pozycjonowanie strony firmowej.
- Bądź szczery!
Zaplanuj sprzedaż krok po kroku i pobierz
DARMOWY PLAN SPRZEDAŻY
POBIERZ
Add A Comment