Generowanie leadów b2b

Spotykając się z handlowcami często zadaje pytanie o to w jaki sposób i gdzie generują leady sprzedażowe. Ku mojemu zdziwieniu zagadnienie generowania leadów b2b jest dla wielu adeptów sztuki sprzedaży czymś zupełnie obcym i nieodgadnionym…

Jeżeli mam być szczery to jakiekolwiek działania sprzedażowe bez generowania leadów są stratą czasu i szukaniem igły w stogu siana…nocą!

 

Generowanie leadów co to znaczy?

Generowanie leadów w sprzedaży jest niczym innym, jak wyszukiwaniem osób decyzyjnych w branży, do której sprzedajemy. Nie ma tutaj większej filozofii, a największą filozofią jest to, aby wiedzieć, że tego typu „technika” w ogóle istnieje. Co rusz słyszę od handlowców, że wysłali maila z ofertą na info@cośtam.pl, zostawili swój nr telefonu w sekretariacie, ktoś im coś obiecał i niebawem zadzwonię – no nie zadzwoni!

Naszym zadaniem jest odszukaniem DM (decision maker) w danej firmie i nawiązanie z nim kontaktu. To jest właśnie nasz lead sprzedażowy. Załóżmy, że zajmujemy się sprzedażą opakowań do firmy produkcyjnej. Naszym celem nie będzie kontakt z właścicielem (chyba, że firma jest mała), kierownikiem produkcji, czy też specjalistą od spraw jakości. Naszym leadem będzie prawdopodobnie szef zakupów lub specjalista ds. zakupów w tej firmie! Pani Hania z recepcji w tej kwestii decyzji nie podejmie…

 

Jak i gdzie generować leady sprzedażowe?

 

Jak się pewnie domyślasz nie ma generatora leadów sprzedażowych, ale są narzędzia i miejsca, które takie generatory przypominają! Teraz Cię zmartwię! Cześć roboty musi być wykonana przez Ciebie… To co musisz umieć zidentyfikować to:

  1. Branża, do której sprzedajesz
  2. Firmy, które są Twoimi potencjalnymi klientami
  3. Asortyment, który możesz im zaproponować

 

Czy to wiele? Moim zdaniem nie, ale uwierz mi, że nadal można spotkać handlowców, którzy próbują sprzedać dany towar komuś, kto nawet z definicji nie ma prawa być nim zainteresowany…

Jeżeli praca domowa została już odrobiona i udało ci się zgłębić rynek to nie pozostaje Ci nic innego, jak zacząć używać narzędzi, które oferuje nowoczesna technologia! O narzędziach wspominałem już kiedyś i możesz je odnaleźć tutaj: Narzędzia do pozyskiwania leadów b2b

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu znajdziesz czas na wypełnienie krótkiej ankiety, która bardzo mi pomoże w prowadzeniu tego bloga! Kliknij w link zamieszczony poniżej:

Wyzwania współczesnych handlowców (google.com)

Powinniśmy teraz zaprezentować kilka rozwiązań dla tradycjonalistów, którzy są sceptycznie nastawieni do nowych technologii. Moim zdaniem bardzo dobrym miejscem do pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych są targi branżowe. Biorąc udział w takich imprezach jako odwiedzający lub wystawca możesz mieć bardzo dużą pewność, że spotkasz tam głównie osoby z branży, które prawdopodobnie będą szukały kontaktu do osoby takiej jak ty. Oczywiście nie każda wizyta na targach równa się sprzedaż i nowa współpraca, ale warto bywać i wymieniać wizytówki!

Na kolejnym miejscu postawiłbym konferencje i szkolenia! Warto bywać tam, gdzie możesz spotkać ludzi z branży lub konkurencji, ponieważ często nawet konkurencja staje się naszymi klientem.

Teraz smaczek, na który wielu handlowców nie wpada! W 90% wszystkie wydarzenia typu targi, konferencje, szkolenia mają swoją listę uczestników, wystawców, prelegentów. Dla Ciebie to darmowa baza klientów, których możesz tam znaleźć, zidentyfikować i nawiązać kontakt używają nowocześniejszych narzędzi do generowania leadów. Genialne? Wiem!

 

W temacie podstawowych technik generowania leadów to na dzisiaj wszystko! Moim zdaniem te 3-4 rozwiązania pomogą Ci wygenerować tylko potencjalnych klientów, że kolejne kilka dni poświęcisz właśnie na wyszukiwanie osób decyzyjnych w tych organizacjach – Powodzenia!

DARMOWY Ebook –

Mistrzowska obsługa klienta

21 Praktyk Liderów Biznesu

 

POBIERZ

Add A Comment