7 kroków do zamknięcia sprzedaży!

7 kroków do zamknięcia sprzedaży, które musisz wykonać!

 

Nie spotkałem nigdy handlowca, którego nie interesowało zamknięcie sprzedaży. Jest to zrozumiałe, ponieważ na koniec dnia liczą się liczby a nie Twoje dobre chęci. Ten wpis nie jest jednak o technikach zamykania sprzedaży a o 7 krokach, które musisz wykonać, aby doprowadzić transakcję do końca.

Cały proces sprzedaży polega na zdobywaniu zobowiązań klienta. Oznacza to, że musisz zmusić drugą stronę do zaangażowania się w Twoją grę i krok po kroku przeprowadzić ja przez ścieżkę sprzedaży. Poniżej przedstawiam 7 kroków do zamknięcia sprzedaży, które musisz wykonać!

 

  1. Zobowiązanie do poświęcenia czasu: Pierwszy i najważniejszy krok w procesie pozyskiwania klienta. Żyjemy w czasach, w których przeciętny klient otrzymuje od kilkunastu do kilkudziesięciu wiadomości email dziennie. Do tego możesz doliczyć telefony od handlowców, smsy i spotkania, które odbywa. Twoim zadaniem powinno być przekonanie potencjalnego klienta, że to właśnie Tobie powinien poświęcić czas na dłuższą rozmowę telefoniczną lub spotkanie. Nic tak nie angażuje klienta, jak czas który już w Ciebie zainwestował.
  2. Zobowiązanie do przemyślenia Twojej propozycji: Zakładam, że przychodzisz do swojego wymarzonego klienta z gotowym rozwiązaniem jego problemów. Jeżeli udało Ci się zmusić go do poświęcenia Ci czasu, to popracuj nad tym, aby zainteresować go swoją propozycją i zaangażuj go prosząc o przemyślenie i konkluzję.
  3. Zobowiązanie do wprowadzenia zmian: Twoje propozycja przyniesie klientowi powiew świeżości i zmiany, które będą niezbędne do poprawnego wykonania Twojej usługi. Angażując klienta w proces wprowadzania zmian pozwalasz mu myśleć o sobie, jak o potencjalnym dostawcy usług.
  4. Zobowiązanie do wyrażenia swojej opinii: Pamiętaj, że próbujesz komuś namieszać w biznesie i wprowadzić swój plan w życie. Po każdym spotkaniu klient musi mieć możliwość do wyrażenia swoich opinii i zastrzeżeń, dzięki czemu unikniesz nieporozumień i niezadowolenia klienta.
  5. Zobowiązanie do dokonania zakupu: Wszystko wygląda pięknie, rozmawiamy sobie, planujemy, ale podpisz kontrakt! Jeżeli uda Ci się nakłonić klienta do podjęcia decyzji zakupowej będziesz na samym końcu drogi do sukcesu!
  6. Zobowiązanie do kontrolowania i mierzenia efektów: Nie ma klientów idealnych, ale nie ma również idealnych dostawców. Wszyscy jesteśmy tylko ludźmi i mamy prawo popełniać błędy. Myśląc poważnie o swoim kliencie musisz dać mu możliwość określenia efektów, które przyniosły zmiany wprowadzone przez Twoją usługę.
  7. Zobowiązanie do regulowania należności: Duże kontrakty są kuszące, współpraca z poważnym klientem podnosi Twoją samoocenę, ale na koniec dnia najważniejsze są liczby! Co Ci po kliencie, który chętnie przyjmuje dostawy, ale nie jest w stanie uregulować należności? Jako odpowiedzialny handlowiec musisz jasno określi warunki płatności oraz zobligować klienta do dotrzymania tych zobowiązań.

Mam nadzieję, że po wdrożeniu tych 7 kroków do swojego procesu sprzedaży uda Ci się podnieść skuteczność i zwiększyć % zamykanych transakcji!

 

DARMOWY Ebook –

Mistrzowska obsługa klienta

21 Praktyk Liderów Biznesu

POBIERZ

 

Add A Comment