3 błędy, które popełniasz podczas Cold Call-ingu

Zacznijmy od wyjaśnienia czym jest cold call? Jest to w wolnym tłumaczeniu „obdzwanianie” klientów na zimno, czyli bez uprzedniej zgody klienta, bez wcześniejszej prezentacji firmy, po prostu tworzymy bazę klientów i próbujemy coś sprzedać. Jeżeli mam być szczery to chyba jedna z najbardziej niewdzięcznych dla handlowca form pozyskiwania klientów, ale wciąż cieszy się ogromną popularnością i w wielu przypadkach skutecznością!

Jeżeli już zdecydowaliście się na tego typu formę rozwijania swojej sprzedaż to warto wiedzieć na czym się skupić, aby nie zmarnować czasu zainwestowanego w col call-e, które będziecie wykonywać.

Obserwując początkujących handlowców widzę, że zawsze popełniają 3 błędy, które całkowicie hamują sprzedaż i poza stratą czasu nie przynoszą nic konkretnego. Jakie to błędy?

  1. Wykonywanie telefonów bez celu – zanim zdecydujesz się zabrać komuś kolejne 10 minut z życia zaplanuj co chciałbyś tej osobie przekazać. Nie ma nic gorszego niż handlowiec, który dzwoni bardzo uporczywie, ale podczas rozmowy okazuje się osobą niezorientowaną w temacie i w ofercie własnej firmy.
  2. Wybieranie telefonów do osób, które nie są decyzyjne – z całym szacunkiem dla pracowników recepcji, ale nie są to osoby (najczęściej) odpowiedzialne za dokonywanie zakupów czy decydowanie o dostawcach usług. Jeżeli dzwoniąc tam opowiadasz o swojej ofercie i firmie to zmarnowałeś kolejne kilka minut swojego czasu pracy. Dzwoniąc musisz prosić o przekierowanie do osoby decyzyjnej w danym zakresie lub wcześniej ustalić do kogo chcesz się dodzwonić.
  3. Brak informacji zwrotnej od klienta – często rozmowy wyglądają jak prezentacje, które mówią wiele o tobie, ale nie przynoszą informacji o kliencie. Twoim zadaniem nie jest jedynie zaprezentowanie własnych usług! Musisz się dowiedzieć kto kupuje, co kupuje, jak wiele kupuje i w jakiej cenie (najlepiej) abyś mógł przygotować bardziej konkurencyjną ofertę.

 

Patrząc na powyższe punkty zrozumiesz, że każdy wykonywany telefon musi mieć cel, personę oraz zakres informacji, które chcesz pozyskać. Jeżeli dzwonisz, aby miło sobie porozmawiać z innym człowiekiem to polecam pracę jako ankieter, ale nie handlowiec, który jest odpowiedzialny za generowanie sprzedaży.

 

Zaplanuj sprzedaż krok po kroku i pobierz

DARMOWY PLAN SPRZEDAŻY

POBIERZ

 

Gdzie szukać nowych klientów?

Add A Comment